لمینت برای کارت pvc مفید است؟

لمینت

اگر برای شما ماندگاری کارت های pvc مهم باشد پس در نتیجه لمینیت را باید بخشی از عملیات مربوط به بعد از چاپ بدانید. کارت چون به صورت روزانه در حال استفاده شدن است و روز به روز هم پیشرفت و کاربرد فراوانی پیدا می‌کنند باید در کنار استفاده از کارت‌های pvc که مقاومت بالایی دارند، لمینت هم اضافه کنید.

کارت‌های pvc را با لایه‌ای از ورق‌های پلاستیکی می‌پوشانند. اگر بخواهیم مفهوم لمینت را به صورت خلاصه بیان کنیم، در واقع این روش در بردارنده پوشش با سطوح پلاستیکی است که ویژگی‌های خاصی دارند برای مثال: ضخامت (برحسب میکرون)، نوع (مات، براق و ماسه‌ای)، ابعاد (رول یا شیت بسته به نوع دستگاه) و غیره.

لمینت کارت pvc

لمینت‌ها فقط برای چاپ کارت pvc مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه در زمینه‌های سازه‌های نمایشگاهی، پایه‌های استند  و… هم کاربرد فراوانی دارد.

لمینتهای گرم رایج‌ترین نوع لمینت است که استفاده می‌شود. در روش لمینت گرم، پوشش پلاستیکی را با حرارت بر روی سطح می‌کشند. در گذشته همین لمینت گرم با عنوان پرس کارت شناخته می‌شد.

دستگاه‌های امروزی البته بیشتر رول هستند و پشت و روی کار را همزمان چاپ می‌کنند در کشور ما این نوع ماشین بیشتر در چاپخانه‌هایی که دستگاه‌های چاپ دیجیتال را دارند می‌توان دید.

لمینت کارت‌های pvc را همانند کارت پرسنلی، کارت شناسایی و … را از عواملی ذیل محافظت می‌کند:

  • سرمایش و گرمایش زیاد
    در برابر سایش و عوامل دیگر
    افزایش ضخامت کارت چاپ شده برای استحکام بیشتر و جلوگیری از جمع شدن و لوله شدن

براق کردن سطح و ایجاد شفافیت در رنگ یا مات کردن آن در برابر انعکاس نور یا ایجاد جلوه‌های هنری به گونه‌ای به کارت‌ها زیبایی بیشتر می‌دهد.

توصیه می‌کنیم چاپ کارت‌های pvc حتما داشته باشند، چون از اهمیت بالایی برخوردار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *