چاپ کارت واکسن

براساس گزارشاتی که طی چند روز اخیر شاهد آن بودیم، مرکز آمار و اطلاعات وزارت سلامت طی بیانه‌ای آمادگی خود را در جهت چاپ کارت واکسن اعلام کرد. طبق این خبر، افراد بعد از تزریق دوز اول یا دوز دوم واکسن کرونا می‌توانند به سایت سلامت مراجعه کرده و نسبت به دریافت کارت دیجیتال واکسن خود اقدام نمایند.

توجه داشته باشید که چاپ کارت واکسن به دو زبان فارسی و انگلیسی قابل انجام است. بنابراین مسافران خارج از کشور ضرورت دریافت کارت واکسن کرونا را به خوبی دانسته و می‌توانند به منظور دریافت و ارائه در خارج از کشور به سایت سلامت مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند.

آیا دریافت کارت واکسن ضروری است؟

با توجه به شیوع کرونا و گسترش سویه‌های مختلف این ویروس لزوم دریافت واکسن امری ضروری شده است. از طرفی برای اینکه بتوان به زندگی روزمره خود برگشت، در کنار رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی این بیماری، نیاز است که افراد واکسینه شوند. حال باتوجه به اینکه درصد زیادی از افراد جامعه یکی از انواع واکسن کرونا را دریافت کرده اند، در آینده‌ای نزدیک استفاده از خدمات اجتماعی و عمومی مثل سینما، مترو، شهربازی و… در صورت دریافت واکسن توسط افراد، امکان‌پذیر خواهد بود. در صورت مراجعه به هریک از این مراکز، تنها با ارائه کارت واکسن کرونا چاپ شده امکان استفاده از آن‌ها را خواهید داشت.

بهترین جنس برای چاپ کارت واکسن چیست؟

برای استفاده از خدمات عمومی افراد به اجبار باید همیشه کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند. حال بهتر اینست که جنس مورد استفاده برای صدور کارت واکسن کرونا جنسی مقاوم داشته باشد. پیشنهاد ما برای انتخاب جنس مناسب چاپ کارت واکسن کارت‌های پی وی سی است.

ویژگی کارت پی وی سی

کارت‌های PVC منعطف بوده و جنس محکمی دارند، به همین دلیل اکثر کارت‌هایی که در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنید، مثل انواع کارت پرسنلی، شناسایی و انواع کارت بانکی همگی از این نوع کارت هستند. از دیگر مزایای کارت پی وی سی مقاومت خوب در برابر رطوبت و آب بوده، این جنس کارت در برابر تغییرات و آسیب‌های محیطی مقاوم‌تر بوده و زود از کار نمی‌افتند. از مهمترین مزایای این نوع کارت‌ها می‌توان گفت که قابل بازیافت بوده و برای محیط زیست بی‌خطر هستند.

دستگاه‌های چاپ کارت واکسن

برای چاپ کارت‌های پی وی سی از دستگاه‌های پرینتر کارت pvc استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها دارای برندهای مختلفی هستند که براساس نوع کارایی، تعداد چاپ، نوع تکنولوژی چاپ و… باید بهترین نوع آن را انتخاب کرد. البته بحث هزینه اقتصادی هم در انتخاب بهترین نوع دستگاه چاپ کارت واکسن دخیل است. این دستگاه‌های چاپ دارای کاربرد وسیعی برای صدور آنی انوع کارت‌های بانکی، کارت‌های شناسایی، عضویت باشگاه و… است. از برندهای معروف این دستگاه می‌توان به برند هایتی، فارگو، زبرا، هودو و… اشاره کرد.

دسته‌ای دیگر از دستگاه‌های چاپ کارت واکسن هم موجود است که به انواع دست دوم معروف هستند. این دستگاه‌ها که براساس تعداد چاپ و میزان کارکرد و تمیزی ظاهر، متفاوت بوده و این موضوع روی قیمت آن‌ها هم تاثیر گذار است. البته ناگفته نماند که بسیاری از این دستگاه‌ها کم کارکرد بوده و از نظر کیفیت چاپ با انواع اورجیتال برابری می‌کند.

تکنولوژی چاپ کارت واکسن

برای افزایش ماندگاری و دوام کارت می‌توان آن را لمینت نیز نمود. برای افزایش امنیت کارت‌های پی وی سی میتوان از خدمات چیپست، هولوگرام و نوار مغناطیسی استفاده نمود. چاپ کارت پی وی سی واکسن کرونا معمولا به دو روش انجام می‌شود.

چاپ دیجیتال

در صورتی که تعداد کارت‌ها زیاد باشد و نیاز به چاپ کارت فوری دارید، می‌توانید از این روش چاپ دیجیتال استفاده نمایید. این روش قابلیت چاپ روی کارت‌های ۵۰۰ میکرون تا ۸۰۰ میکرون را دارد.

چاپ افست

برای چاپ کارت‌هایی با کیفیت بالا به همراه پوشش و در تعداد زیاد می‌توانید از این روش چاپ استفاده کنید که امکان چاپ طرح ثابت را نیز دارد.