چاپ کارت مگنت

چاپ کارت مگنت

چاپ کارت مگنت یا همان کارت مغناطیسی از جمله چاپ کارت‌هایی است که می‌تواند زندگی روزمره شما را آسان‌تر کند.

کارت مغناطیسی یا مگنت یکی از انواع کارت است که دارای یک نوار مغناطیسی بوده حاوی چند لایه اطلاعات است. به عبارتی نحوه کار کارت‌های مگنت دار به این صورت بوده که با تغییر خاصیت مغناطیسی ذرات کوچک مبتنی بر آهن اطلاعات را ذخیره می‌کند.

تاریخچه استفاده از نوار مغناطیسی

جالب است بدانید که اولین بار برای ذخیره سازی اطلاعات در نوار مغناطیسی در جنگ جهانی دوم برای ذخیره سازی صدا استفاده شد و همچنین در سال ۱۹۵۰ از نوارهای مغناطیسی برای ذخیره سازی اطلاعات کامپیو‌تر استفاده شد. در سال ۱۹۶۰ شرکت IBM از این ایده استفاده و نوار مغناطیسی را درون کارت تعبیه کرد و راهی امن برای ذخیره سازی اطلاعات ارائه داد و با دولت آمریکا در مورد این سیستم امن مذاکره کرد.

ساخت این کارت‌ها دارای استانداردهایی به نام‌های ISO/IEC 7810, ISO/IEC 7811, ISO/IEC 7812, ISO/IEC 7813, ISO 8583, ISO/IEC 4909  است و در ایران نیز مطابق با استانداردهای فوق تولید می‌گردد.

ویژگی کارت های مگنت دار

جنس این کارت ‌های مگنت دار (کارت مغناطیسی) اغلب از جنس پی وی سی  PVC است. چاپ کارت مگنت دار با استفاده از پرینتر های مختص چاپ کارت صورت می‌گیرد.

عمده استفاده این کارت‌ها به عنوان کارت‌های بانکی، کارت‌های تخفیف، کارت‌های حضور و غیاب، کارت هدیه، کارت عضویت  و … است.

طراحی برای چاپ کارت مگنت را حتما با نرم‌افزار‌های گرافیکی همانند فتوشاپ و… با رعایت اصول چاپ را جدی بگیرید. در طراحی کارت مگنت محدودیتی ندارید و می‌توانید بر اساس نوع کارت، نوع کسب و کار و همینطور سلیقه فردی از رنگ و المان‌ها استفاده کنید.